|  |  | 
 :: Pradžia:: Analizai
 :: Auksinės varpos
 :: Bybio dainos
 :: Blevyzgos
 :: Kalbos pirtelė
 :: Kempinligė
 :: Klizma
 :: Šūdų malūnas
 :: Distrofikų arena
 :: Nuorodos
 :: Kontaktai
 
  Boba su smegenais tinka į žmonas, o visos kitos tik seksui 
  
 |  | Blevyzgos.lt Patarimai kaip 
rašyti diplominį Visos knygos ir brošiūros šia tema apsiriboja tik bendro charakterio 
rekomendacijomis ("rašykite aiškiai", "nenukrypkite nuo temos" ir pan.) arba 
techninio turinio patarimais ("iš krašto turi būti palikta 4 cm" ir t.t.). Todėl 
mes pateiksime visą krūvą tikrai vertingų patarimų ir rekomendacijų.
 
 Normalus mokslinis straipsnis turi turėti pavadinimą, nuo 7 iki 17 mašinraščio 
puslapių tekstą (nepriklausomai, kokios svarbos būtų atradimas), literatūros 
sąrašą, bent 3 formules (teorinis darbas) arba 3 paveikslėlius (eksperimentinis 
darbas) ir padėką visiems, kas moraliai ar materialiai prisidėjo prie darbo, bet 
dėl vienų ar kitų priežasčių nepakliuvo į bendraautorius.
 A. Diplominio ruošimas
 Nerašyk daug. Diplominis ne "Karas ir taika", o tu ne Levas Tolstojus. Nerašyk 
trumpai. Tai rodo arba didelį talentą, arba proto ribotumą.
 
 Nepatartina spausdinti daugiau kaip ant dviejų lapo pusių, kiekvieną pastraipą 
pradėti naujame puslapyje bei palikti iš kraštų didesnius kaip 4-4½ colių 
laukus.
 
 Formulėse negailėk integralų ir specialiųjų funkcijų. Nuorodų į literatūrą 
skaičius turėtų būti tarp šešių ir dvylikos, iš kurių pusė turi nukreipti į 
žinomus darbus (recenzentas girdėjo apie juos), likusi pusė - į nežinomus. Jei 
literatūros sąrašas bus per ilgas, jūsų darbą gali palaikyti neoriginaliu, jei 
iš viso niekuo nesiremsite, sudarysite per daug savimi pasitikinčio vaizdą. 
Literatūroje nurodykite autorių, jo adresą ir telefono numerį. Jei žinote, 
galite nurodyti amžių.
 
 Antraštės - teksto vizitinės kortelės. Tai tas pats, kas skrybėlė moteriai. Kiek 
atradimų liko nepastebėta vien todėl, kad autorius pasirinko netikusį 
pavadinimą. Ir atvirkščiai, kas nesusidomės straipsniu, pavadintu "Kvantmechaninis 
Buridano asilas" arba: "Nauji faktai, prieštaraujantys bendrajai reliatyvumo 
teorijai", "Nestyginių instrumentų nepanaudojimas klerikaliniuose visuomenės 
sluoksniuose" (nors iš tiesų nagrinėjama, kam qunigams (quatalikams) vargonai), 
"Skysčių transportavimo induose su kintama tankio struktūra problemos" (kaip 
nešioti vandenį rėčiu), "Išsklaidyto nemonochromatinio spinduliavimo ... bangų 
ilgio diapazone įtaka valcuoto plieno rūšims..." (Mėnulio šviesos poveikis 
bėgiams), "Turbulentinių skysčio srautų keraminiuose induose tyrimas" (trumpiau, 
kūrė unitazą su pagerintu nuplovimu), "Dviatomio vandenilio oksido smulkiosios 
dispersijos didinimo mechaniniais metodais problemos" (kaip grūsti vandenį 
piestoje), "Sudėtingų organinių junginių separavimas kaloringumo atžvilgiu" 
(kaip atskirti grūdus nuo pelų arba kotletus nuo musių) ir pan.
 
 Ne mažiau atsakingas darbas - surašyti straipsnio bendraautorius. Būtina 
nepamiršti įrašyti savo mokslinio vadovo, net jei jis piršto neprikišo, ir per 
klaidą neįrašyti laboranto ar kompiuterio, net jei šie atliko didžiąją darbo 
dalį.
 
 Didžiausia ašaka - mokslinė kalba ir stilius. Gimtoji kalba mokslui per daug 
grubi ir dviprasmiška. Seniau moksliniai darbai buvo rašomi lotynų kalba, o 
dabar - tarptautiniu žargonu, šiek tiek primenančiu anglų kalbą. Be to, 
kiekviena fizikos sritis turi savo dialektą, kurį sudaro keliasdešimt ar keli 
šimtai žodžių, suprantamų tik tos siauros srities specialistams. Nederėtų 
vartoti visiems suprantamus žodžius. "Sutrumpintas" keisk į "redukuotas", 
"pakeistas" į "modifikuotas". Nachališką "aš manau" keisk "galima laikyti". 
Nesudarinėk ilgesnių nei 120 žodžių sakinių be būdvardžio ar prielinksnio. Sutr. 
naud. min. kiek. Nerašyk išraiškų mg/kg. Dar svarbesnis dalykas - mokslinis 
stilius. Be jo straipsnis - lyg žuvis be druskos.
 
 Visuose pagrindiniuose šiuolaikinio mokslinio darbo skyriuose - įvade, dėstyme 
ir t.t. - sutinkami tradiciniai, visuotinai vartojami išsireiškimai. Atskleisime 
jų prasmę (skliausteliuose).
 
 Įvadas
 "Gerai žinoma, kad..." (Aš nesiteikiau ieškoti nuorodos į darbą, kur tai buvo 
paminėta pirmą kartą.)
 "Turi didelę teorinę ir praktinę reikšmę". (Man asmeniškai tai atrodo įdomu.)
 "Kadangi nepavyko iš karto atsakyti į visus šiuos klausimus..." (Eksperimentas 
sužlugo, bet straipsnį aš vis dėlto parašysiu.)
 "Buvo išvystytas naujas metodas..." (Bendžaminas F. Meisneris naudojo šį metodą 
mažiausiai prieš 30 metų.)
 "Pradžioje išdėstysim teoriją..." (Visi intarpai, kuriuos aš suspėjau padaryti 
vakar vakare.)
 "Akivaizdu..." (Aš to netikrinau, bet...)
 "Šis darbas buvo atliktas prieš ketveris metus..." (Naujos medžiagos pranešimui 
nebuvo, o važiuoti į konferenciją labai norėjau.)
 
 Eksperimentinės metodikos aprašymas
 "Kurdami šį įrenginį, mes tikėjomės gauti tokias charakteristikas..." (Tokios 
charakteristikos gautos atsitiktinai, kai mums pagaliau pavyko priversti 
įrenginį dirbti.)
 "Keltą uždavinį mums pavyko įgyvendinti..." (Su serijniais pavyzdžiais yra 
nesėkmių, bet eksperimentinis prototipas dirba puikiai.)
 "Buvo pasirinktas bismuto ir švino lydinys, kadangi su juo laukiamas efektas 
turėjo pasireikšti ryškiausiai". (Kito lydinio mes iš viso neturėjom.)
 "...tiesioginiu būdu..." (Grubios jėgos pagalba.)
 "Detaliam tyrinėjimui pasirinkome tris pavyzdžius". (Rezultatai, gauti su 
likusais dvidešimčia pavyzdžių, netilpo į jokius rėmus.)
 "...buvo netyčia lengvai apgadintas darbo metu..." (Numetėm ant grindų.)
 "...elgėmės ypač atsargiai..." (Nenumetėm ant grindų.)
 "Automatinis prietaisas..." (Turi jungiklį.)
 "...tranzistorinė schema..." (Yra puslaidininkinis diodas.)
 "...pusiau mobilus..." (Yra rankena.)
 "...mobilus..." (Yra dvi rankenos.)
 
 Rezultatų dėstymas
 "Tipiniai rezultatai pateikti..." (Pateikti geriausi rezultatai.)
 "Nors reprodukuojant detalės buvo iškraipytos, mikrofotografijos originale 
aiškiai matyti..." (Mikrofotografijos originale matyti tas pats.)
 "Įrenginio parametrai buvo iš esmės pagerinti..." (Palyginus su niekam tikusiu 
pernykščiu modeliu.)
 "Aišku, kad reikės didelio parengiamojo darbo, kol mes suprasim.." (Aš šito 
nesuprantu.)
 "Teorinės kreivės sutapimas su eksperimentu:
 Puikus... (Paklaidų ribose...)
 Geras... (Blogas...)
 Patenkinamas... (Abejotinas...)
 Paklaidų ribose... (Išgalvotas...)
 Patenkinamas, jei atsižvelgti į artinius, darytus analizės metu..." (Sutapimo 
visiškai nėra.)
 "Šie rezultatai bus paskelbti vėliau..." (Arba bus, arba ne.)
 "Patikimiausi rezultatai buvo gauti Džonso..." (Tai mano diplomantas.)
 
 Rezultatų aptarimas
 "Šiuo klausimu egzistuoja vieninga nuomonė..." (Aš žinau dar du žmones, kurie 
yra tokios pat nuomonės.)
 "Galima ginčytis, kad... (Aš pats sugalvojau šį prieštaravimą, kadangi turiu į 
jį gerą atsaką.)
 "Sulyginami dydžio eile..." (Nesulyginami...)
 "Galima tikėtis, kad šis darbas stimuliuos tolimesnį progresą nagrinėjamoje 
srityje..." (Šis darbas niekuo neįpatingas, bet tą patį galima pasakyti ir apie 
visus kitus darbus, parašytus šia sumauta tema.)
 "Mūsų tyrimai parodė šio metodo perspektyvumą..." (Kol kas nieko nesigavo, bet 
mes norime, kad vyriausybė išskirtų reikiamų lėšų.)
 
 Padėkos
 "Dėkoju Džonui Smitui už pagalbą atliekant eksperimentus ir Džonui Braunui už 
vertingus patarimus". (Smitas gavo visus rezultatus, o Braunas paaiškino, ką jie 
reiškia.)
 Stenkis išvadas padaryti trumpesnes už pagrindinį tekstą.
 Patikrink diplominio poveikį ant namiškių ir draugų. Normalus diplominis 
klausytojus turi priversti žiovauti ir snausti. Skyrius, sukeliančius juoką ar 
susidomėjimą, reikia perdirbti.
 B. Recenzentų pasirinkimas
 Recenzentas neturi būti tos srities specialistas. Tačiau visiškai nesusipažinęs 
su nagrinėjamu klausimu recenzentas gali imti girti kaip tik tas vietas, kurias 
reikėjo nutylėti. Kreipkis į recenzentus pagalbos ir padėkok jiems už vertingą 
pagalbą.
 
 Jei recenzentas per pirmas 20 minučių neras trijų nereikšmingų klaidų, jis 
pasipiktinęs paims patį pirmą pasitaikiusį sakinį, pavadins jį nepagrįstu ir 
grąžins darbą papildymui. Štai kokias rekomendacijas mes galime duoti:
 
 1) Parink nevykusią skyriaus antraštę (tik vieną!).
 2) "Pamiršk" paaiškinti vieną iš reikšmių pačioje pirmoje formulėje.
 3) Padaryk orfografinę klaidą žodyje, kurį visi dažnai rašo su klaidomis.
 4) Nesinaudok priimtais pažymėjimais (tik vieno parametro).
 5) Rašyk pakaitomis exp(x) ir ex.
 
 C. Diplominio 
gynimas Nėra didesnio priešo diplomantui, kaip pats diplomantas. Būtent jis vaizduoja 
savo darbą lyg kreivam veidrody. Per gynimą nekrapštyk ausų, nemojuok lazdele 
virš sėdinčiųjų galvų, neverk, nešniurkščiok nosimi. Jei turi lentelių, iškabink 
jų kuo daugiau. Apsistoti verta tik prie kelių iš jų, kitos daro gausios 
eksperimentinės medžiagos vaizdą.
 Baigiamajame žodyje būtinai padėkok esantiems auditorijoje. Nesantiems gali 
dėkoti mažiau.
 Po sėkmingo gynimo surenk banketą.
 
 MATEMATIZACIJA
 Šį punktą mes norėtume išskirti atskirai. Kadangi daugelio diplominių mintis 
labai paprasta, todėl suteikus kūriniui neaiškią ir nuobodžią formą, niekas į jį 
nesigilins, tačiau visi žavėsis jūsų erudicija. Paprasčiausias
 būdas yra prikaišioti matematinių simbolių, kur tik telpa. Tačiau egzistuoja 
daug tobulesni būdai supainioti argumentaciją ir paslėpti paprastumą.
 
 Tipografiniai fokusai
 Pats seniausias - rašyti formulėse ne tas raides, kurias reikia. Netgi 
paprasčiausias ženklo exp patalpinimas dešinėje skliaustų kai kada sugeba daryti 
stebuklus. Šiais atvejais visada galima suversti kaltę korektūrai.
 
 Slaptų simbolių strategija
 Kad skaitytojas nesužinotų tikrosios simbolių reikšmės, vertėtų, pavyzdžiui, 
pastaboje 35 puslapyje paminėti, kad V1 - pilnas fazės tūris taške 1, o 
puslapyje 873 ramiai įtraukti jį į formulę. Tokiu būdu išmėtę visas lotyniškos, 
graikiškos ir gotiškos abėcėlių raides, galite priversti smalsuolį perskaityti 
darbą iš pabaigos priekin. Geriausią įspūdį palieka darbai, kuriuos galima 
skaityti iš galo pradžion nė kiek ne blogiau, nei atvirkščiai. Kai skaitytojas 
pripras prie atbulo skaitymo, sumėtykite pėdas. 66 puslapyje panaudoję, 
pavyzdžiui, i, jį paaiškinkite 86 puslapyje.
 
 Atėjo toks momentas, kai skaitytojas mano, jog žino visas raides. Apkartinkime 
jam gyvenimą pavadinę ženklu pi osmosinį slėgį, ir vargšelis ilgai viską daugins 
iš 3,1416, kol išsiaiškins prasmę. Parašius, kad F - laisvoji energija, visi 
laikys ją laisvąja Helmholco energija, sunaudodami savo laisvąją energiją, kol 
išsiaiškins, jog tai buvo Gibso laisvoji energija, paprastai žymima G. Iš viso F 
- nuostabi raidė. Ja galima žymėti jėgą, fluorą, faradus, įvairiausias tikrinių 
ir kompleksinių kintamųjų funkcijas, tuo didinant chaotiškumą dS (S, kaip 
žinoma, reiškia entropiją ir sierą...).
 
 Žvaigždutės ir indeksai, naudojami išnašoms, taip pat neblogai pasitarnaus. 
Pažymėkit kokį nors slėgį P*, kad skaitytojas paieškotų išnašos, kurios, 
suprantama, nėra. O radęs, kad S yra lygus 1014 cal, pagalvos: "Oho, kiek 
kalorijų!" - ir galvos tol, kol perskaitys puslapį iki galo ir radęs išnašą 14 
pasakys: "A-a-a...".
 
 Iš to seka...
 Iš rankraščio išplėšiate du lapus ir vietoj jų įrašote "Iš to seka" ir dvitaškį. 
Skaitytojas porą dienų galvos, kas kur ką seka ir iš kur tai atsirado. Dar 
geriau parašyti "akivaizdu" vietoj "seka", nes niekas nedrįs paklausti 
akivaizdaus dalyko. Tuo jūs skaitytojui įvarote ne tik nepilnavertiškumo 
kompleksą, bet ir išmušate iš vėžių, o tai yra pagrindinė užduotis.
 |